PAKAI TUDUNG BAGI MEMENUHI SYARAT ATAU SYARIAH

Tudung mengikut syarat

Secara terangan aku meminati wanita yang pandai menutup penuh auratnya daripada tatapan umum. Tetapi masih ada lagi ker wanita yang aku dambakan itu. Nisbahnya amat sedikit jika dibandingkan dengan golongan yang bertudung tetapi kerana mengikut syarat dan bukanya mengikut syarat. Mesti wanita-wanita yang membaca post aku ini keliru dan marah, mengapak aku klasifikasikan bertudung ini kepada mengikut syarat dan syariah.

Sesungguhnya, janganlah terburu-buru menuduh, cuba tatap diri-diri anda dahulu, adakah tudung yang diletakkan di kepala selama ini mengikut syarat atau mengikut syariah. Dewasa ini, aku lihat kebanyakan wanita yang bertudung kerana terpaksa dek tuntuan agama dan tidak memakainya seperti yang dikehendaki oleh syariat. Mengapa aku berkata sedemikian rupa, ikhlas aku maklumkan jika ditanya kepada lelaki-lelaki yang nafsunya tidak terpesong, adakah wanita bertudung pada hari ini seksi. Aku jamin hampir 75 % daripada mereka akan menjawab "Ya". Sebabnya adalah, kebanyakan wanita hari ini memakai tudung tetapi mengenakan pakaian yang seksi dan menjolok mata. Bagi golongan lelaki yang iman nya tidak teguh ( Aku terkecuali dalam hal ini ), mereka pastinya akan merasa gembira seolah-olah mendapat "Durian Runtuh ". Siapa yang tidak gembira jika melihat gunung-ganang dan bumper-bumper  kereta di pertontonkan di khalayak ramai dan ironinya percuma lagi tu. Mereka hanya menutup kepala tetapi aurat lain tidak di tutup, malahan di pertontonkan dengan bangga. Dimanakah kesedaran mereka, adakah wanita-wanita sekarang meletakkan maruah mereka di papan-papan iklan dengan niat untuk dibanggakan dan dipertotntonkan?. Nauzubilah.....

p/s : untuk pembaca wanita, jgn marah dulu, baca sampai habis dulu
      : untuk lelaki, paragraph kat bawah lagi mengancam.

Jika di sebut tentang video 3GP, pasti ramai yang akan membeliakkan mata, hehehe, sudah pasti mereka ingin melihat aksi-aksi wanita bertudung yang entah kemana pergi akal mereka. Wanita-wanita itu seolah-olah menyembunyikan dosa mereka disebalik kemuliaan pemakaiaan tudung. Ini kerana nisbah video-video 3GP sekarang dimonopoli oleh wanita-wanota bertudung. Isu tempat dan masa bukan menjadi alasan, janji kepuasan diri terlaksana. Ada yang melakukannya di pinggiran lebuh raya, di dalam kereta, di dalam semak-samun yang nyamuknya banyak ( sakit no.2, kepuasan no 1 ) dan pelbagai lagi tempat dan jika aku  pikirkan dengan waras, kadang-kadang ada tempat yang tak masuk akal. Kenapakah wanita bertudung hari ini begitu rendah darjatnya.

Adakah perlakuan-perlakuan 3GP ini, pesalahnya adalah LELAKI atau wanita itu ?. 100% aku katakan bahawa pesalahnya adalah wanita. Kenapa Wanita ajer yang salah, Lelaki tidak salah ker?. Itulah ungkapan yang biasa keluar dari mulut wanita-wanita yang telah terlalai. Sebenarnya mereka tidak sedar bahawa kejahilan mereka telah menyumbang kepada kerosakan diri mereka. golongan lelaki hanya menyempurnakan apa yang tergantung. Jika wanita memakai tudung yang menurut aurat mereka sebaik-baiknya dan imanya sekuat pemakaianya, nescaya perbuatan ini tidak akan berlaku. Bak kata pepatah melayu " Bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi ). . Pernah sekali aku melihat seorang wanita yang memakai tudung tetapi mengenakan pakain yang begitu ketat sehingga Gnung Everest dan Bumper Bas kelihatan dengan nyata. Aku sebagai lelaki yang nafsunya masih lurus, mata aku tiba-tiba terpaling secara reflek ( niat asalnya tak nak tengok). Mujurlah aku cepat tersedar, jika golongan yang imannya tidak kuat nescaya wanita itu termasuk dalam koleksi 3GP terbaru.

Tudung mengikut Syariah
Aku  menulis post ini bukan untuk untuk membela golongan lelaki tetapi sekadar untuk memberikan sedikit kesedaran kepada wanit-wanita bertudung di luar sana. Pakailah tudung mengikut syariat yang betul dan bukannya mengikut syarat atau fasyen. Golangan lelaki boleh diumpakan seperti " mengantuk Di Sorongkan Bantal" sahaja. Kepada wanita yang bertudung denga betul, aku mintak maaf dan kepada yang merasakan diri mereka adalah seperti yang aku gambarkan dalam post ini, cepatlah berubah kerana impak kepada mereka yang betul adalah besar.

Bak kata Karamsingh Walia " Kerana Setitik Nila Rosak Susu Sebelangga"(dengan keadaan tangan keatas)

0 comments:

2leep.com