Jangan Sesekali Memarahi Bila Turunnya Hujan




Tik-Tak bunyi ritikan hujan yang turun membasahi permukaan bumi yang kegersangan ini. Aku melebarkan senyuman dibibirku menunjukkan rasa rahmat kepadaNYA. Namun begitu aku sering kebingunan memikirkan insan-insan yang sering mencerca dan merahi hujan. Alasan mereka dengan turunya hujan ini, segala aktiviti mereka akan terbantut sama sekali.

Bagi golongan ini aku rasa mereka adalah dalam golongan yang betul2 dalam kerugian. Mereka sebenarnya masih lagi dalam Jahil dalam bidang keagamaan. Mereka ini sering mengaku yang mereka sebenarnya mempunyai ilmu agama yang mantap. Tetapi pada zahirnya mereka masih lagi jauh ketinggalan di belakang...
P/S : Biasalah manusia, mereka tidak akan mengaku kelemaham mereka walaupun ia di depan mata.

Bilakah masa yang paling baik untuk berdoa kepadaNYA. Sebenarnya masa untuk berdoa banyak dan salah satunya adalah berdoa ketika turunya hujan. Barangsiapa yang berdoa ketika hujan, nescaya doanya akan dimakbulkan oleh tuhan..

Aku berharap dengan adanya article ini, mereka yang telah terlalai tadi akan membuka mata mereka dan akan merahmati hujan yang turun.

0 comments:

2leep.com